Hallinnoija järjestelmään on mahdollista luoda uusi asiakas monella eri tavalla. Yksinkertaisimmillaan voit mennä asiakashaku -sivulle, josta löytyy painike jota painamalla avautuu uuden asiakkaan luonti-ikkuna.
Asiakas luodaan järjestelmään automaattisesti myös jos käytössäsi on Ajanvaraus -moduuli ja asiakas varaa itselleen ajan. Mikäli kyseinen asiakas oli jo järjestelmässäsi ja olet asettanut tietojen automaattisen yhdistämisen käyttöön, liitetään hänen uusi ajanvarauksensa jo olemassa olevaan asiakkaaseen.
Samoin jos käytössäsi on Hallinnoijan Tanssikoulu -moduuli luodaan asiakas automaattisesti järjestelmään hänen ilmoittautuessaan kursseille. Mikäli kyseinen asiakas löytyi jo järjestelmästä ilmoitetaan siitä ilmoittautumisen hyväksynnän yhteydessä jossa tarjotaan mahdollisuus liittää hänet jo olemassa oleviin tietoihin.
Asiakas luodaan automaattisesti järjestelmään myös verkkokauppaostoksen yhteydessä.
Ensimmäisenä valintana asiakkaan luonnissa sinun täytyy valita onko kyseessä henkilö- vai yritysasiakas. Riippumatta tästä valinnasta pakollisena tietona sinun täytyy syöttää vähintään asiakkaan nimitiedot. Osoite- ja yhteystiedot ovat valinnaisia paitsi jos valitset että asiakkaan käyttäjätunnus luodaan sähköpostiosoitteesta niin silloin sähköpostiosoite on pakollinen tieto.